diumenge, 6 d’octubre del 2013

PAUTES PER FACILITAR L'ADQUISICIÓ DE L'AUTONOMIA PERSONAL

Pares i mares,
Els hàbits són unes pautes de comportament que ajuden els infants a estructurar-se, a orientar-se i a formar-se millor.
L’adquisició dels diferents hàbits els permet ser més autònoms, fa possible que tinguin una convivència positiva amb els altres i són necessaris en l’adquisició dels nous aprenentatges.
Els hàbits s’han de treballar a casa i a l’escola. A mesura que els nens van assolint els diferents hàbits se senten més segurs, més tranquils, més equilibrats i amb ganes d’aprendre. Observar i valorar els seus progressos dia a dia és una motivació important i necessària per continuar avançant.
Us presentem un llistat d’hàbits d’autonomia i conductes per tal de tenir una orientació del que podem ajudar a aconseguir als nostres fills. Aquest llistat és orientatiu i us el facilitem amb el ben entès que no ha de convertir-se en un dogma sinó que ens pot servir per estimular-los a créixer.
4 ANYS
Ø  Va sol al WC quan té pipí o caca
Ø  Quan se li demana es renta les mans amb sabó, tot sol
Ø  Es renta la cara sol
Ø  Es moca sol quan se li demana
Ø  Col·labora en el moment de la dutxa
Ø  Es renta les dents quan se li demana
Ø  Es manté sec durant la nit

Ø  Es despulla sol
Ø  Es vesteix amb petites ajudes de l’adult
Ø  Es corda i es descorda els botons quan els té al davant
Ø  Es posa les sabates al peu que correspon

Ø  Menja de tot
Ø  Menja sol utilitzant correctament la cullera i la forquilla
Ø  Menja en un temps prudencial, aproximadament en ¾ d’hora
Ø  És net menjant. No posa els dits al plat, no agafa el menjar amb les mans
Ø  Utilitza el tovalló

Ø  Té una hora establerta per anar al llit
Ø  Es queda sol a l’habitació una vegada que se li ha apagat el llum
Ø  Dorm en el seu llit i en una habitació diferent a la dels seus pares

Ø  Juga tranquil durant ½ hora aproximadament
Ø  Tracta bé les joguines
Ø  Comparteix les joguines amb els altres nens
Ø  Els seus jocs segueixen un fil argumental
Ø  Recull les joguines quan se li demana
Ø  Pot esperar el seu torn de joc

Ø  Diu el seu nom, cognom i l’edat que té

Ø  Sap dir el nom del pare i de la mare
Ø  Pronuncia la majoria de les paraules bé
Ø  Sap explicar coses que ha fet
Ø  Té curiositat per preguntar el per què de les coses
Ø  Diu el nom i on són les parts més importants del seu cos
Ø  Agafa el telèfon i pregunta qui és

Ø  Puja i baixa escales posant un peu a cada graó
Ø  Fa tombarelles
Ø  Va en tricicle o en bicicleta de quatre rodes correctament
Ø  Xuta la pilota amb força
Ø  Salta des d’una altura de ½ metre

Ø  Ajuda en petites tasques de casa
Ø  Fa encàrrecs senzills dintre de casa

   
               

A reveure!!!

 SOS. Ensenyament públic de qualitat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada