Pares i mares,
Els hàbits són unes pautes de comportament que ajuden els infants a estructurar-se, a orientar-se i a formar-se millor.
L’adquisició dels diferents hàbits els permet ser més autònoms, fa possible que tinguin una convivència positiva amb els altres i són necessaris en l’adquisició dels nous aprenentatges.
Els hàbits s’han de treballar a casa i a l’escola. A mesura que els nens van assolint els diferents hàbits se senten més segurs, més tranquils, més equilibrats i amb ganes d’aprendre. Observar i valorar els seus progressos dia a dia és una motivació important i necessària per continuar avançant.
Us presentem un llistat d’hàbits d’autonomia i conductes per tal de tenir una orientació del que podem ajudar a aconseguir als nostres fills. Aquest llistat és orientatiu i us el facilitem amb el ben entès que no ha de convertir-se en un dogma sinó que ens pot servir per estimular-los a créixer.
4 ANYS
Ø Va sol al WC quan té pipí o caca
Ø Quan se li demana es renta les mans amb sabó, tot sol
Ø Es renta la cara sol
Ø Es moca sol quan se li demana
Ø Col·labora en el moment de la dutxa
Ø Es renta les dents quan se li demana
Ø Es manté sec durant la nit
Ø Es despulla sol
Ø Es vesteix amb petites ajudes de l’adult
Ø Es corda i es descorda els botons quan els té al davant
Ø Es posa les sabates al peu que correspon
Ø Menja de tot
Ø Menja sol utilitzant correctament la cullera i la forquilla
Ø Menja en un temps prudencial, aproximadament en ¾ d’hora
Ø És net menjant. No posa els dits al plat, no agafa el menjar amb les mans
Ø Utilitza el tovalló
Ø Té una hora establerta per anar al llit
Ø Es queda sol a l’habitació una vegada que se li ha apagat el llum
Ø Dorm en el seu llit i en una habitació diferent a la dels seus pares
Ø Juga tranquil durant ½ hora aproximadament
Ø Tracta bé les joguines
Ø Comparteix les joguines amb els altres nens
Ø Els seus jocs segueixen un fil argumental
Ø Recull les joguines quan se li demana
Ø Pot esperar el seu torn de joc
Ø Diu el seu nom, cognom i l’edat que té
Ø Sap dir el nom del pare i de la mare
Ø Pronuncia la majoria de les paraules bé
Ø Sap explicar coses que ha fet
Ø Té curiositat per preguntar el per què de les coses
Ø Diu el nom i on són les parts més importants del seu cos
Ø Agafa el telèfon i pregunta qui és
Ø Puja i baixa escales posant un peu a cada graó
Ø Fa tombarelles
Ø Va en tricicle o en bicicleta de quatre rodes correctament
Ø Xuta la pilota amb força
Ø Salta des d’una altura de ½ metre
Ø Ajuda en petites tasques de casa
Ø Fa encàrrecs senzills dintre de casa

A reveure!!!
SOS. Ensenyament públic de qualitat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada