Pares i mares,
Ahir va ser la reunió d’inici de curs de P4. Aquests són els temes que ens han exposat les professores:
- La Rosa els farà sessions de llenguatge oral, psicomotricitat i col·laborarà en el treball globalitzat dels racons.
- La Joana Pardo els farà 1 hora cada quinze dies INFORMÀTICA. Serà de 9h a 10h i la realitzaran la meitat de la classe. La resta faran càlcul mental.
- MÚSICA. Aquesta activitat serà feta per la Isabel sota les directrius d’una programació curricular realitzada per la professora de música del centre.
- Es realitzaran tallers juntament amb els alumnes de P3 i P5 per potenciar la interrelació. Seran per Nadal i per Carnestoltes.
- SORTIDES:
o Estació de Montmeló
o 2 sortides al teatre (Sala Polivalent)
o 12.11.2013 = sortida de tardor conjuntament amb P3 a una granja de Santa Maria de Palautordera
o 28.03.2014 = Fundació Joan Miró. Hi haurà un treball previ i posterior a classe.
o 19.05.2014 = Can Panosa, granja d’abelles a Sant Pere de Torelló.
o Sortida conjunta de final de curs. Encara no se sap si serà al poble o a fora.
o Ens demanen, si us plau, que si tenim alguna incidència amb el justificant de pagament i no surt la segona còpia, que posem el nom de l’alumne a mà.
- REUNIONS INDIVIDUALS AMB LA ISABEL: DIVENDRES. De 12.30h a 13.30h. Amb cita prèvia.
- ANIVERSARIS: de dimarts a dijous a la tarda.
- HORARI D’ENTRADA: fins les 09.05h i fins les 15.05h. Es redueix l’horari perquè d’aquesta manera les mestres poden tenir més cura a les entrades dels infants a l’aula.
- DIA DE LA FRUITA: DIMECRES. Cal que no portin massa quantitat de fruita i se’ls hauria de posar un tovalló de paper.
- ESMORZAR: ens demanen que intentem que els nens ho facin a casa ja que l’itinerari curricular cada cop està més ple i no poden dedicar hores de classe a aquesta activitat.
- NECESSITATS: cal que portem una muda, un paquet de tovalloletes i una capsa de mocadors de paper.
- MENJADOR: cal que entreguem a primera hora del matí el justificant de pagament a la Isabel de Secretaria. S’ha de portar una bata i un necesser. La tutora serà la Belén.
- OBJECTIUS:
o DESCOBERTA D’UN MATEIX – CONSTRUCCIÓ DE LA IDENTITAT PRÒPIA: “Sóc gran, sóc petit”
§ Com són els nostres fills i com volem que siguin. Cal ajudar els nostres fills perquè siguin forts i valents, i puguin ser autònoms. No recolzar-se en frases tipus “és tan tímid”, “és que és així”.
§ Reducció notable de les enrabiades. Només en casos puntuals,com ara el cansament.
§ Energia positiva.
§ Observació / atenció cada cop més temps en una mateixa activitat.
§ Paciència
§ Descobrir-se a ell mateix i expressar les seves emocions = exemples amb contes.
§ Vigilar amb els dibuixos: si són personatges de caràcter negatiu, cal explicar que el que ells fan no s’ha d’imitar perquè és dolent.
§ Millora a nivell físic i augment de l’agilitat digital: tallar amb tisores, estripar papers, agafar la pilota, etc.
§ Enfrontar-se al fracàs.
§ Responsabilitat = sense ell no es pot fer una tasca habitual.
§ Mostrar les coses que ells volen, no les que copien.
o DESCOBERTA DE L’ESPAI – PERTÀNYER A UN GRUP
§ Mirar identitats (encara no diferencien realitat i ficció)
§ Aprendre = assajar + equivocar-se per trobar el camí
§ Cal experimentar per aprendre
§ Introduir imprevistos perquè no siguin quadriculats i tinguin capacitat de reacció.
§ Entorn natural (fer excursions a la muntanya)
§ Entorn social (treballar amb els companys, festes, poble)
§ MATES: associar imatges que són iguals, buscar diferències, categoritzar objectes, endreçar, qualitats de l’objecte, amagar i trobar l’objecte que manca, etc.
§ Reconèixer lletres, números i altres tipus de símbols.
§ Problemes de càlcul mental.
§ Recitació de sèries numèriques
§ Comparacions amb d’altres nens i germans (s’han d’acceptar com són)
§ Exhibició, consolidació d’amistats, demanen ajuda
§ Mentides i paraulotes.
o LLENGUATGE VERBAL – NO VERBAL
§ Explicar coses i que tothom els entengui, no només els pares.
§ Formular preguntes tancades
§ Explicar contes
§ Descripció de coses que veuen perquè no coneixen la paraula.
§ Jocs lingüístics: rimes i endevinalles
§ Acabar el curs i conèixer totes les lletres.
- JOCS RECOMANATS:
o Memory
o Penjat
o Destapar noms que comencen igual però acaben diferent
o Desendreçar paraules
- PLÀSTICA:
o Modelar fang i plastilina
o Evolució en la definició dels dibuixos
o Autor treballat: JOAN MIRÓ
- MÚSICA:
o Tipus: popular, clàssica, moderna
o Melodia + significat + vocabulari
o Dansa
o Música amb instruments
o Qualitat del so: timbre i intensitat
ESPEREM QUE AQUESTA INFORMACIÓ
US SIGUI D’INTERÈS!!!
A reveure!!!
SOS. Ensenyament públic de qualitat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada