dijous, 3 d’octubre del 2013

REUNIÓ P4 - 02.10.29013


Pares i mares,
Ahir va ser la reunió d’inici de curs de P4. Aquests són els temes que ens han exposat les professores:
-          La Rosa els farà sessions de llenguatge oral, psicomotricitat i col·laborarà en el treball globalitzat dels racons.
-          La Joana Pardo els farà 1 hora cada quinze dies INFORMÀTICA. Serà de 9h a 10h i la realitzaran la meitat de la classe. La resta faran càlcul mental.
-          MÚSICA. Aquesta activitat serà feta per la Isabel sota les directrius d’una programació curricular realitzada per la professora de música del centre.
-          Es realitzaran tallers juntament amb els alumnes de P3 i P5 per potenciar la interrelació. Seran per Nadal i per Carnestoltes.
-           SORTIDES:
o   Estació de Montmeló
o   2 sortides al teatre (Sala Polivalent)
o   12.11.2013  =  sortida de tardor conjuntament amb P3 a una granja de Santa Maria de Palautordera
o   28.03.2014  =  Fundació Joan Miró. Hi haurà un treball previ i posterior a classe.
o   19.05.2014  =  Can Panosa, granja d’abelles a Sant Pere de Torelló.
o   Sortida conjunta de final de curs. Encara no se sap si serà al poble o a fora.
o   Ens demanen, si us plau, que si tenim alguna incidència amb el justificant de pagament i no surt la segona còpia, que posem el nom de l’alumne a mà.
-          REUNIONS INDIVIDUALS AMB LA ISABEL: DIVENDRES. De 12.30h a 13.30h. Amb cita prèvia.
-          ANIVERSARIS:  de dimarts a dijous a la tarda.
-          HORARI D’ENTRADA:  fins les 09.05h i fins les 15.05h. Es redueix l’horari perquè d’aquesta manera les mestres poden tenir més cura a les entrades dels infants a l’aula.
-          DIA DE LA FRUITA:  DIMECRES. Cal que no portin massa quantitat de fruita i se’ls hauria de posar un tovalló de paper.
-          ESMORZAR:  ens demanen que intentem que els nens ho facin a casa ja que l’itinerari curricular cada cop està més ple i no poden dedicar hores de classe a aquesta activitat.
-          NECESSITATS:  cal que portem una muda, un paquet de tovalloletes i una capsa de mocadors de paper.
-          MENJADOR:  cal que entreguem a primera hora del matí el justificant de pagament a la Isabel de Secretaria. S’ha de portar una bata i un necesser. La tutora serà la Belén.
-          OBJECTIUS:
o   DESCOBERTA D’UN MATEIX – CONSTRUCCIÓ DE LA IDENTITAT PRÒPIA: “Sóc gran, sóc petit”
§  Com són els nostres fills i com volem que siguin. Cal ajudar els nostres fills perquè siguin forts i valents, i puguin ser autònoms. No recolzar-se en frases tipus “és tan tímid”, “és que és així”.
§  Reducció notable de les enrabiades. Només en casos puntuals,com ara el cansament.
§  Energia positiva.
§  Observació / atenció cada cop més temps en una mateixa activitat.
§  Paciència
§  Descobrir-se a ell mateix i expressar les seves emocions = exemples amb contes.
§  Vigilar amb els dibuixos: si són personatges de caràcter negatiu, cal explicar que el que ells fan no s’ha d’imitar perquè és dolent.
§  Millora a nivell físic i augment de l’agilitat digital: tallar amb tisores, estripar papers, agafar la pilota, etc.
§  Enfrontar-se al fracàs.
§  Responsabilitat  =  sense ell no es pot fer una tasca habitual.
§  Mostrar les coses que ells volen, no les que copien.
o   DESCOBERTA DE L’ESPAI – PERTÀNYER A UN GRUP
§  Mirar identitats (encara no diferencien realitat i ficció)
§  Aprendre = assajar + equivocar-se per trobar el camí
§  Cal experimentar per aprendre
§  Introduir imprevistos perquè no siguin quadriculats i tinguin capacitat de reacció.
§  Entorn natural (fer excursions a la muntanya)
§  Entorn social (treballar amb els companys, festes, poble)
§  MATES: associar imatges que són iguals, buscar diferències, categoritzar objectes, endreçar, qualitats de l’objecte, amagar i trobar l’objecte que manca, etc.
§  Reconèixer lletres, números i altres tipus de símbols.
§  Problemes de càlcul mental.
§  Recitació de sèries numèriques
§  Comparacions amb d’altres nens i germans (s’han d’acceptar com són)
§  Exhibició, consolidació d’amistats, demanen ajuda
§  Mentides i paraulotes.
o   LLENGUATGE VERBAL – NO VERBAL
§  Explicar coses i que tothom els entengui, no només els pares.
§  Formular preguntes tancades
§  Explicar contes
§  Descripció de coses que veuen perquè no coneixen la paraula.
§  Jocs lingüístics: rimes i endevinalles
§  Acabar el curs i conèixer totes les lletres.
-          JOCS RECOMANATS:
o   Memory
o   Penjat
o   Destapar noms que comencen igual però acaben diferent
o   Desendreçar paraules
-          PLÀSTICA:
o   Modelar fang i plastilina
o   Evolució en la definició dels dibuixos
o   Autor treballat: JOAN MIRÓ
-          MÚSICA:
o   Tipus: popular, clàssica, moderna
o   Melodia + significat + vocabulari
o   Dansa
o   Música amb instruments
o   Qualitat del so: timbre i intensitat

ESPEREM QUE AQUESTA INFORMACIÓ
US SIGUI D’INTERÈS!!!



A reveure!!!

 SOS. Ensenyament públic de qualitat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada